Kolem světa žigulem
To je tak, když se dva rozhodnou, že chtějí objet svět ve staré Ladě 2101 – v žigulíku, v Rusku nazývaném kopějka. Po přípravách a zprovoznění 42 let starého a téměř nepojízdného auta, vyrazili na desetiměsíční cestu přes Asii, Severní, Střední a Jižní Ameriku, aby se po deseti měsících vrátili do rodné vesnice.
To je tak, když se dva rozhodnou, že chtějí objet svět ve staré Ladě 2101 – v žigulíku, v Rusku nazývaném kopějka. Po přípravách a zprovoznění 42 let starého a téměř nepojízdného auta, vyrazili na desetiměsíční cestu přes Asii, Severní, Střední a Jižní Ameriku, aby se po deseti měsících vrátili do rodné vesnice. A že to mnohdy bylo pěkně o nervy! Poruchy se objevovaly více než často, bouračky zažili dvě, stejně jako zemětřesení. Když se k tomu přidá žába v motoru, je jasné, že o dobrodružství nebylo nouze!
„V celém Rusku se nenašli dva blázni, kteří by s kopějkou objeli svět, a v Česku se našli dva vcelku normální lidi, kteří vyrazili,“ řekl jeden z manažerů ruské legendární automobilky AvtoVAZ.
Výběr auta skýtal mnoho překvapení v kladném, ale i záporném slova smyslu. Žigulík sbíral obrovskou pozornost po celém světě. V Asii lidé předpovídali autu poruchy a dobrodruhům smrt, v Americe se ptali, jestli je v autě klimatizace. Pravdou je, že poruchy se objevovaly více než často a na všem. Možná se štěstím přežila expedice dvě bouračky, dvě zemětřesení, vysoké nadmořské výšky pohoří Pamír, vyprahlé Spojené státy, tropickou Střední Ameriku uprostřed období dešťů, mrazivou Patagonii, byrokratické nástrahy, úplatku chtivé vojáky a policisty, žábu v motoru, měsíční plavbu oceánem a mnoho dalšího. Několikrát hrozil předčasný konec cesty kolem světa, ale nakonec ji žigulík dokončil a nyní odpočívá v muzeu v rodném Toljatti jako první kopějka, která objela svět.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.